söndag 7 maj 2017

Ta beslut för avgörande detaljer, hjälp...


Nu har vi kommit så långt i detta projekt hemma, att man behöver göra dem här större och avgörande besluten...

//Home Adore//
Nu har vår nybyggda altan fått en inglasning på sin ena halva.
Tanken är att vi både ska få en yta att sitta ute på, där vi till exempel ska ha solbäddar och en mindre lounge-grupp av något slag för att kunna njuta av solen när den väl tittar fram. Självklart även den halvan där vi ska ha en liten grillhörna, som kanske inte är det optimala att ha på den halvan som har tak och som nu är inglasad...
//© Andreas Mikkel Hansen/Designruz//
Men nu när den biten är gjord, kommer vi fram till att ta nästa stora beslut som vi inte kan bestämma oss om. Vi trodde att vi visste exakt hur vi ville ha det, men nu när det är dags att köpa färgen blir vi veliga. Allt hänger på hur vi vill att känslan ska vara i utrymmet. Känns som att jag pratar mycket om just känslan i ett utrymme, senast i det senaste inredningsinlägget jag gjorde. Men det är just för att det är så himla viktigt!
Inredning är ju något som intresserar mig och något som jag vill känna till 100% att jag vill ha för att sedan vara nöjd med beslutet och resultatet. Jag snöar in mig på detaljer och jag ser mycket i mycket. Om ni förstår vad jag menar?

Som i detta fall. Vi måste bestämma oss för vilken färg vi ska måla panelen i, på husväggen ut mot uterummet. Vad vi står emellan är: En vit eller mörk vägg?
Spontant och det vi just nu håller på att väga över till, är att måla den mörk/svart.
Jag tror att det skulle kunna bli riktigt snyggt mot de olika naturmaterialen vi bland annat kommer att ha i våra möbler, samt det som självklart omringar vårt hus, naturen och skogen.
//Pinterest/
I slutändan är det självklart vad du smyckar utrymmer med som sätter den stora känslan.
Tyvärr tycker jag vitt lätt kan bli (i denna miljö huset står i) mycket åt inredningsstilen Shabby Chic/Vintage. En väldigt romantisk känsla, vilket inte riktigt är det vi är ute efter här. Poängtera att jag menar i den miljön vi faktiskt jobbar med här. I en annan miljö är vitt det självklara valet kan jag tycka. Vitt skulle vara optimalt då det reflekterar ljuset från solen mycket bättre och man får ett allmänt ljusare rum av det. Vilket aldrig är fel för att slippa kompilera med el och lampor längre in på kvällen...


Fördelen nu är att vi valde mörk ram på våra fönster och dörrar till rummet. Detta hjälper till lite om vi nu skulle bestämma oss för att måla väggarna vita. Det drar ner den där romantiska känslan och man får vara noga med att jobba med detaljer som går mer åt det moderna och oväntade.
Tyckte att det skulle vara lite roligt att visa hur Statusen ser ut just nu. Ett mer eller mindre kaos, men eftersom att det fortfarande är en byggarbetsplats så är detta så det ser ut här hemma nu.
Som ni ser återstår fortfarande ett dörrparti på väggen hit fotot är taget ifrån, men det kommer också att åka upp vilken dag som helst denna vecka. Men ser ni vilken yta??? Sedan är det lika mycket till om inte mer åt andra håller bakom fotot. Åh, det kommer bli en sådan härlig plats att vara på när det är klart... längtar. 

Den första bilden av dessa två här ovan, är för mig ett väldigt lyckat inredningsjobb. Lagom av allt, utan att någonting tar över. Kalla och hårda grunder, med detaljer som ändå skapar en värme. Där har dem även vald att måla takstolarna/reglarna svarta för att bryta av mot det ljusa, vilket är något vi tänker göra om vi då väljer den vita färgen till väggarna...

Vi kommer också inom en snar framtid att måla om hela huset. Just nu har vi ett rött hus med vita knutar, men tanken är att det snart ska bli ett grått hus med vita knutar. Så ett alternativ är att måla panelen i den färg som man sedan kommer att ha på resten av huset...
Åååh, vi är kluvna. Hur ska vi göra??? Hjälp. x

SHARE:

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template Created by pipdig