onsdag 7 juni 2017

I väntan på målaren...

//Alice Lane Home Collection - Coastal Contemporary//

Detta var verkligen den enda inspiration jag behövde för att komma fram till hur jag vill ha det i mitt pågående projekt, mitt arbetsrum.
Säger inte att jag kommer kopiera detta rakt av, men tänket och hur de har utnyttjat rummet är så jag vill gå med mitt rum.
Denna "L" formade arbetsyta vill jag ha, samt väggskåpen som de har här vill jag försöka få in. Jag är själv inte så förtjust i vanliga hyllplan, utan vill gärna ha skåp med en dörr man kan stänga om. Förälskad i öppningen mellan skåpen på väggen där de ramar in konsten på ett underbart sätt. En perfekt yta för mig, att hänga upp mina egna tavlor. Som jag kan byta ut lite då och då eftersom jag målar en ny. Ett enkelt sätt att också styra känslan och färgerna i rummet.
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så kommer jag att välja väldigt neutrala färger i min grund, som jag sedan kan piffa upp med olika inredningsdetaljer. Då t.ex. sätta en accentfärg med hjälp av målningen på väggen och andra smådetaljer.
//Pinterest//
Åhhh jag är så ivrig! Jag vill bara få i ordning mitt rum så att jag kan börja med det jag älskar att göra. Just nu är det bara ren kaos här hemma. För tillfället trivs man inte så jättebra här, så som man brukar och ska kunna göra. Vårt köksbord är fullt med målar-prylar för att jag behöver ha någonstans att måla på och där är den enda platsen jag har innan mitt rum är färdigt. Lika så med min datorn, den står också på köksbordet, då här är den enda platsen där jag kan sitta någorlunda ordentligt... Som sagt KAOS.
Men finns inte så mycket jag kan göra åt det just nu. Vi väntar på att "vår" målare ska bli ledig och få en lucka för oss, så att jag sedan kan sätta igång med resten. "Den som väntar på något gott..." (Väntar alltid för länge...) x

SHARE:

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template Created by pipdig