lördag 1 juli 2017

Varför Behöva "Starta Om" Kan Vara Det Bästa Som Kan Hända


Jag tycker det är allt annat än pinsamt att se någon annan, våga.
Jag känner mig kreativ, duktig, driven och allt där emellan, men kanske inte visar det. För någonstans tror jag att allting handlar om att jag inte har vågat att misslyckas, speciellt inte när jag vet att någon ser på...

//Pinterest//
Det finns ju absolut inget lätt sätt att börja/starta om. Även om just "starta om", testa något nytt och våga kan visa sig vara det bästa beslut man någonsin har tagit. Vare sig det är av egen vilja eller inte, kanske det är en öppning för det där som du alltid har velat göra. Den där egna idén man har eller det där drömjobbet som du alltid har velat testa eller ha. Kanske är detta just det tillfället du har väntat på för att faktiskt bara ge det ett försök och Våga. Just där är Jag just nu. Jag har alltid talat för och berättat för andra att: finns det något man verkligen vill göra och är beredd att göra ett fullhjärtat försök till att komma dit, så finns det absolut inget som kan stoppa en, då kommer du garanterat att nå ditt mål. Självklart tror jag fortfarande på det. Men nu när jag väl är i den situationen själv, att man ska behöva välja, varför ska man då börja tveka?

Jag har väl mer eller mindre alltid vetat vad jag vill göra. Sedan har idéerna gått till höger och väster, spretat en hel del skulle någon annan säga. Men för mig har alla de olika idéerna handlat om att någonstans komma närmare det slutliga målet, att tillslut hamna där jag vill vara. 

   Jag har ett mål. Men har jag en tillräckligt bra och tydlig plan för att ta mig dit?
Går jag igenom allt en gång extra, så har jag några detaljer och frågeteckan kvar att fylla i. Det är vad jag försöker sätta svar på just nu. Sena kvällar och många timmar framför datorn med ett block och en penna medan kroppen skriker av trötthet. Jag behöver skapa dagliga rutiner. Rutiner som gör att man orkar lite till... för det behöver jag verkligen. Det får bli dagens uppgift: Skapa rutiner, börja skapa en fulländad och tydlig plan. AND STICK TO IT!

Sedan det här med att misslyckas... JAG HAR TID ATT MISSLYCKAS. Herregud, jag är idag 22 år gammal och känner redan att världen håller på att gå under när jag har ett av mina första dippar i livet. Det här kanske bara är en början? En början på något riktigt bra dessutom. Det är bara att testa. Visar det sig att det inte funkar? Då är det bara att testa igen... Jag kommer att återkomma till detta ämne. x
SHARE:

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template Created by pipdig